Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Σμάρω Γεωργίου: για μένα το ραδιόφωνο είναι μαγεία...



Γράφει ο Θάνος Περηφάνης
Η Σμάρω Γεωργίου είναι από τις πιο έμπειρες (παρά το νεαρό της ηλικίας της) και τις πιο αναγνωρίσιμες «φωνές» του ραδιοφώνου της Λάρισας.
Με πολλά χρόνια στο ενεργητικό της, χιλιάδες ώρες πίσω από το μικρόφωνο, δεκάδες συνεντεύξεις καλλιτεχνών και το δικό μας παιδί για τον κόσμο της Λάρισας, είναι η πλέον κατάλληλη για να μας μιλήσει για τον μαγικό κόσμο του ραδιοφώνου, τη μουσική, τους καλλιτέχνες και το συναίσθημα που πηγάζει από το μέσο.
Πότε και πώς προκύπτει η πρώτη σου επαφή με το μικρόφωνο και το ραδιόφωνο γενικότερα;
Το ραδιόφωνο ήρθε στη ζωή μου εντελώς τυχαία και σε ηλικία 14 ετών. Μέχρι τότε ήμουν ένα παιδί που αγαπούσε το ραδιόφωνο ως ακροατής και μόνο, μου δόθηκε μια ευκαιρία τότε εντελώς τυχαία και από τότε ζω κυριολεκτικά πίσω από το μικρόφωνο!
Ζεις το ραδιόφωνο πολλά χρόνια, ποιές διαφορές παρατηρείς στο μέσο, τότε και σήμερα;
Το ραδιόφωνο είναι ένα μαγικό μέσο. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει όσα χρόνια και αν περάσουν. Σίγουρα έχουν αλλάξει όμως και πολλά πράγματα μέσα σε αυτό. Σκέψου ότι όταν ξεκίνησα εγώ η μουσική προερχόταν από δίσκους βινυλίου, οι καλλιτέχνες ήταν πολύ λίγότεροι και το άγχος να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα πολύ μεγάλο, γιατί όλα εξαρτόταν από εσένα. Σήμερα που ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς έχει περάσει στον υπολογιστή, τα πράγματα έχουν διευκολυνθεί αρκετά. Οι τρόποι επικοινωνίας με τους ακροατές έχουν αλλάξει και εμπλουτιστεί επίσης, γεγονός που έχει βοηθήσει πολύ στην ουσιασιτκή συμμετοχή του κόσμου στις εκπομπές. Αλλά επιμένω ότι το ραδιόφωνο ήταν και παραμένει το πιο ρομαντικό μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας, που δημιουργεί εικόνες, ενώνει ανθρώπους και σε ταξιδεύει με τρόπο μοναδικό.
Οι εκπομπές σου στηρίζονται κυρίως στην επαφή με το κοινό, με το οποίο επικοινωνείς καθημερινά, πες μου ένα περιστατικό που σου έχει μείνει στη μνήμη σου, είτε γιατί ήταν αστείο ή για οποιοδήποτε ιδιαίτερο λόγο;
Τα περισσότερα χρόνια που είμαι στο ραδιόφωνο η εκπομπή μου είναι βραδινή. Οι βραδινές ώρες βοηθάνε πολύ στο να ανοιχτεί κάποιος, να σε εμπιστευτεί, να αγαπήσει, να πονέσει, οπότε καταλαβαίνεις ότι είμαι πολύ πλούσια από εμπειρίες, αλλά και ιστορίες ακροατών. Ακροατές που ηταν μόνοι, που πονούσαν από έρωτα ή από σωματικό πόνο, που ήταν θυμωμένοι, που νευρίαζαν που δεν άκουγαν άμεσα το τραγούδι που ζήτησαν, που πήγαιναν στο καρτοτηλέφωνο μέσα στο κρύο για να μιλήσουν απλά με κάποιον.Πολλές περιπτώσεις. Σιγουρα όμως δεν θα ξεχάσω την ιστορία δύο παιδιών που είχαν σχέση μεταξύ τους και ουσιαστικά «ζούσαν την σχέση τους» μέσα από το ραδιόφωνο. Έχω ζήσει την γνωριμία τους, τις ζήλειες τους, τις ωραίες τους στιγμές, τους καυγάδες τους, όλα. Ακόμα και σήμερα που είναι παντρεμένοι, έχω επικοινωνία μαζί τους μέσα από την εκπομπή μου. Aυτά κάνει το ραδιόφωνο!
Ποιά είναι η σχέση του κόσμου της Λάρισας με το ραδιόφωνο;
Ο κόσμος της Λαρισας αγαπάει πολύ το ραδιόφωνο γενικότερα, αλλά και τους σταθμούς της πόλης του ιδιαίτερα. Τον συντροφεύει σε πολλές στιγμές μέσα στην ημέρα του, τον αφορά και μπορεί να ταυτιστεί με πρόσωπα και καταστάσεις. Έχουν μια σχέση αγαπησιάρικη, θα έλεγα!
Πώς θα χαρακτήριζες το ραδιόφωνο της Λάρισας;
Το ραδιόφωνο της Λάρισας δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα ραδιόφωνα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, ούτε σε επίπεδο εξοπλισμού, ούτε σε επίπεδο μουσικής ή ενημέρωσης. Οι παραγωγοί του ραδιοφώνου είναι επαγγελματίες (χωρίς να έχουν χάσει τον ρομαντισμό τους) και πολύ ενημερωμένοι σε επίπεδο μουσικής και θεμάτων. Και σε πολλές περιπτώσεις είναι και πολύ μπροστά! Σκέψου ότι εργάζομαι σε ένα ραδιόφωνο (Radio Palace 91.4) που διαθέτει το πρώτο street studio στην Ελλάδα. Οι εκπομπές βγαίνουν από έναν χώρο που λειτουργεί και ως καφέ, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα του ήχου και της παραγωγής, με άμεση επικοινωνία με τον κόσμο, φιλοξενία καλλιτεχνών παρουσία του κοινού τους και πολλά live events.
Πές μου μέσα στα χρόνια ένα τραγούδι που να θυμάσαι τον ευατό σου να έχει «φάει τρελό κόλλημα».
Κατά καιρούς τρώω πολλά κολλήματα όπως τα λες με κάποια τραγούδια, που τα βάζω στην εκπομπή μου, ανεξάρτητα αν το έχει ζητήσει κάποιος ακροατής ή όχι. Οι λόγοι που μπορεί να κολλήσω είναι πολλοί και διαφορετικοί. Το πρώτο touch με το που θα ακούσω ένα τραγούδι, ο στιχος που μπορεί να δέσει πολύ με κάτι δικό μου, η μουσική που μπορεί να με «κολλήσει», η στιγμή που θα το ακούσω, ακόμα και το αστείο που μπορεί να δέσει με αυτό το τραγούδι την ώρα που το ακούμε με τους συναδέλφους. Για να μιλήσω για το σήμερα, ένα τραγούδι που έχω ξεχωρίσει από το πρώτο άκουσμα είναι η συνεργασία του Σταμάτη Γονίδη με τους KNOCK OUT και τον Βαλεντίνο στο «Έχεις θέματα». Πάντα με εκπλήσσει μουσικά ο Γονίδης, ένας καλλιτέχνης με τόση μεγάλη πορεία στον χώρο και καταφέρνει να συνεργαστεί με νέα παιδιά και να δημιουργεί νέους ήχους, είναι πάντα ουσιαστικά μέσα στην εποχή.
Οι καλλιτέχνες πώς αντιμετωπίζουν τα ραδιόφωνα εκτός κέντρου; Ποιά είναι η εμπειρία σου με αυτούς;
Οι καλλιτέχνες, αλλά και οι δισκογραφικές εταιρίες, νομίζω ότι έχουν καταλάβει την σημασία και τη δύναμη των ραδιοφώνων της επαρχίας. Δεν τα σνομπάρουν και δεν τα υποτιμούν καθόλου. Γι” αυτό και μπορεί να απολαύσει κανείς πρώτες μεταδόσεις, αλλά και αποκλειστικές συνεντεύξεις των αγαπημένων τους καλλιτεχνών που πολλές φορές «βγάζουν» και πολλές ειδήσεις. Έχω την εντύπωση ότι είναι πιο απελευθερωμένος και απενοχοποιημένος ο καλλιτέχνης που μιλά σε ένα ραδιόφωνο εκτός κέντρου. Και βέβαια μιλώντας για εμένα, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πολύ σπουδαίους καλλιτέχνες που με κέρδισαν και σαν άνθρωποι.
Μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου εκτός ραδιοφώνου;
Έχω μεγαλώσει μέσα στο ραδιόφωνο. Όλες τις χαρές και τις λύπες μου τις έχω περάσει πίσω από ένα μικρόφωνο, οπότε δύσκολα μπορώ να φανταστώ την ζωή μου έξω από αυτό. Νομίζω ότι «όσο έχω φωνή θα σας τα λέω!»
Καθημερινά 20:00-22:00 στον Palace 91,4 *όλα παίζουν* και μόνο για σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου